Tož hola hola, hledám nějaké nadšení pro věc. Chcete snad na něco nalákat? Ale to fakt nejni probléma. Co kdybychom si druhý nebo třetí červnový víkend dali takový malý úletík, co?  Tak, přátelé, je to tady. Dny se nám prodlužují, noci blednou a za několik dní spolu vyrážíme nach GG a další parádičky Rakousko-Italských Alp.Sraz: Pro Petra, Františka a Sipa – u fary cca v 15,30, dále vyzvednete Vikinga na dálnici Hradec Praha na nejbližší pumpě (cca 85 km) cca v 16,00

Pro Bráchu, Jawáka a Hráďu – u benzinky Lukoil mezi Černým Mostem a Horními Počernicemi, vyzvedneme vás tam s hradeckou partou cca v  17,00

Odtamtud společně směr České Budějovice (na D1 -> Benešov -> Tábor…atd)

Místo pro spaní v předvečer výjezdu:
Sborový dům ČCE „Archa“, Pohorská ulice 865, Kaplice

Je to na hlavní silnici vedoucí z Českých Budějovic směrem na Linz, kousek od státní hranice.

Mapa: maps.google.cz/maps

Odjezd Alpy: Pátek 24. června, 9:00

Návrat z Alp: Pondělí 27. června, někdy v podvečer, večer či noci. Uděláme to tak, aby každej, kdo pojede, dojel rozumně domů.

Co je třeba:

  1. Dát dohromady seznam lidí. Prosím všechny, kdo mají zájem jet, ať mi napíší na můj mail: viking1@email.cz Prosím čím dříve, tím lépe. Ještě musím zajistit kempy v Alpách, a to podle počtu přihlášených. Pamatujte na to, že může být dosti plno a nejlepší je to zamluvit dopředu. Tedy pište!!! Jestli to necháte na poslední chvíli, Vaše rozhodnutí. Neříkám, že to nejde, vystavujeme se pak ale riziku, že třebas nebude místo ve stanu nebo se nevejdeme do kempu a budeme muset hledat.
  2. Optimálně vyřešit spaní ve stanech. Nabízím, že vezmu jeden moderní obr stan se dvěma ložnicemi a předsíní. Vejde se tam standardně 2×3 osoby, do předsíně se vejdou další 3 lidi. Zřejmě pojedu sólo, stan šupnu na místo spolujezdce. Ale pochopitelně můžeme vzít více menších. Záleží na vás. Vyjádřete se!!!
  3. Tipy na cestu: Máte-li sami nějaké přání, jak zpestřit trasu o nějakou pamětihodnost nebo extra labužnický průsmyk, sem s nápady. Pokusím se je zabudovat.
  4. Zajistit rakouské dálniční známky na motocykly. Stojí 4,50 Euro, cca 110 Kč, na 10 dní. Rakouskou dálniční známku koupíte poměrně běžně na benzínových stanicích v České republice poblíž hranic s Rakouskem, nebo přímo na hraničním přechodu (bezprostředně po přechodu hranice se vyskytují zřetelné značky). V případě motocyklu je nutné dálniční známku vylepit na kterékoliv viditelné místo.
  5. Co s sebou: Rosničky hlásí na posledních 10 dní v červnu nic moc počasí. Je ještě čas na to plašit. Ale raději si vezměte dobrej nepromok. Nezapomeňte na mazání řetězu, na to, aby gumy byly alespoň na 40%, olej nejdéle v poslední třetině životnosti + trocha s sebou do rezervy. Vyplatí se vzít i sprej na defekt. Domluvte se do dvojice na tábornickejch potřebách, jak a kdo poveze karimámu a karitátu, kdo spacáky…a tak. Mapu mám, nebude třeba vozit navigaci. Ale proti gustu žádnej dišputát. Pojedeme v EU, stačí si vzít občanku. Kdybychom zavítali do Švýcarska, tak tam stačí taky.
  6. Náklady: Předpokládaná délka trasy bude cca do 2 000 km, takže peníze na benzín podle spotřeby tvojí motorky. Jak v Itálii, tak zejména v Rakousku je benzin levnější. V Rakousku cca 1,15 Euro, v Itálii cca 1,30 Euro. Takže není nutné dotankovat ještě u nás, spíše naopak se vyplatí natankovat až po okraj v Rakousku. Kempovné: za noc a osobu+motorku cca 10-12 Euro, celkem 3 noci + jedna v Čechách v kempu u Lipna. Předběžná kalkulace: cca 5 700,- Kč osobu (benzin, viněta, mýto na GG příp. další) + jídlo a cetky.
  7. Placení: Kreditkou jde platit leckde, i na GG. Ale nějakou hotovost vzít doporučuju. Na mýtné, kafe, samolepku, WC… Ať máte alespoň 40 Euro cash. Benzín jde platit kartou v podstatě po celou trasu.

Chybí vám nějaká informace?

Těším se na setkání :-)

Viking

P.S. Kdo se dosud přihlásil:

Viking, Hráďa, Sip, František z H.K., Petr a na poslední chvíli se přihlásil Jawák!!!

Viktor a Pupina to definitivně vzdali, mají teď velké starosti s bydlením. Brácha taky, vlezla mu do termínu důležitá akce. A nakonec i Sharki, to je smutné překvapení na konec. Michalovi se bohužel sešlo více zádrhelů najednou, takže i u něj pro tentokrát vymalováno.

Zatím všichni, kromě Františka, zvolili spaní v obr stanu. Krásně se vejdeme a předsíň zůstane prázdná na bágly a vaření, sezení…nebo jako samotka pro chrapouny.

Den 1:

Z Brodu je to necelých 500 km. Trasa pochopitelně vede přes GG:
maps.google.cz/maps

Garantuju vám, že tak ve 13:00, maximálně ve 14:00 na GG dorazíme! Pořádně ho projedeme, podíváme se na vyhlídku Franze Josefa, shlédneme ledovec, bezpochyby nám neunikne ani Edelweissspitze. A i když se budeme flákat, pak do 20:00 budem v kempu.

První den budeme spát poblíž Cortiny d’Ampezzo. Je tam na výběr ze tří kempů, uvidíme, kde se nám bude líbit nejvíce. A teprve druhý den dáme Dolomity se vším všudy :-):

maps.google.cz/maps

Den 2:

Ten, kdo se jednou zakoukal do mapy Alp a viděl Dolomity, tuší, či spíše z mapy úplně crčí, co crčí, řve to (!) jako vodopád možností, jak uspokojit na serpentýny a průsmyky nadrženého motorkáře. Domnívám se, že den 2 zůstaneme v jednom kempu, ulehčíme motorkám a zbavíme ji báglů, protože Dolomity nejsou na průjezd, te je na celej jeden den. Chcete důkaz? Tak se podívejte na tento snímek z mapy. Soutěžní otázka: Kolik průsmyků nad 2 000 m.n.m. n a ní najdete? P.S. „Drobné“ pod dva km neberu jako údaj ;-)

Na těchto místech jsem dříve navrhoval, že bychom Dolomity dali z jednoho kempu. Ale nakonec od tohoto nápadu ustupuji. A řeknu vám proč – nezvládli bychom projet ta passa. Vymyslel jsem totiž způsob, jak takovým trojitým „S“ projet všechna v lajně, kromě jediného Passa di Limo. Limča není o průjezdu. Musí se jet tam a stejnou cestou zpět. Každopádně by se dala na těchto 40 km2 projet téměř všechna vysoká passa naráz. Zažít průsmykové orgie!

A spát by se dalo u Caldara (našeho starého známého jezera) a tam nechat stan na dvě noci. Alternativně bychom mohli dojet až k jezeru Svaté Justýny. Je to jenom kousek vedle a můžeme zažít něco nového. Kempy jsou tam taky.

Den 3:

Tak tohle bude klasika. Ověřená a vynikající. Pojedeme na Merano, nakoupíme v Intersparu špíček a piviště a dáme si klasické kolečko přes Passo Stelvio. Pak Passo Gavia, Paso Tonale a den zakončíme u jezírka – jednoho nebo druhého. Kdyby nám zbyl čas a chuť, je možné to ještě protáhnout, ale taky se můžeme naložit do vody a bude hej:

Den 4:

Poslední den už bude o návratu domů, takže to nebudeme moci přehánět s množstvím průsmyků a riskovat italský dopravní zácpy v úzkých silničkách. Přesto zbude jedna chuťovka na konec – Passo Rombo. Pak sjedeme do malebného městečka Oetz a ještě kousek nad ním najedeme na dálnici, která nás dovede až domů – na D5.

Plán B:

Kdyby se počasí nějak pokazilo, nebo někdo dostal hoňku, rýmičku, atp., je kam ustupovat. Jednotlivé dny jsou voleny tak, že není problém najet na highway a zdrhnout domů. Holt bychom o něco přišli, ale to je život. Do Alp se, doufám, opět vrátíme. Nezapomeňte, že nových a dosud nepoznaných tras je tu stále dost :-)

EvangMotoÚlet Alpy 2011
Štítky:    

Napsat komentář