Ahoj,

mám pro vás jeden příběh a poučení do života. Na začátku března mi do auta nacouval náklaďák a tak jsem nahlásil pojistnou událost a jel do servisu Škoda. Už při nahlášení škody mne zkoušeli na infolince pojišťovny (Česká podnikatelská) překecat, ať to dám jinam, že by mi to nemuseli vše proplatit. Poslal jsem je někam, když mám Oktávku, tam to přece nebudu dávat nějakýmu umaštěnýmu individuu do pochybnýho servisu. V servisu taky mluvili o ,,amortizaci´´, abych si dal pozor. Po opravě auta (docela dost peněz) jsem zaplatil servisu (auto jsem nutně potřeboval) s tím, že peníze pošle pojišťovna viníka na můj účet. A ejhle, co se nestalo. Přestože faktura byla dvakrát po sobě odsouhlasena pojišťovnou, poslali o 4159 Kč méně. Značně nasr… jsem je kontaktoval a s jejich ,, odpočtem cenového rozpětí dílu´´ je opět poslal někam. Zkoušeli mi tvrdit, že mi proplatí cenu pouze neoriginálních dílů, které ale na autě nebyly. Pojišťovna vzdorovala několik dalších emailů a telefonátů. Nakonec po opakované pohrůžce soudem a zaslání emailu, kde mj. vymáhací společnost potvrdila zastupování v mém případě, vyměkli. Pokud se vám v posledních 4 letech stalo to samé, kontaktujte mne pro radu. Níže uvádím, čím argumentovat apod.         Petr Musílek                     P.S Česká podnikatelská pojišťovna – never more!

1) Pokud vám pojišťovna viníka nehody nechce proplatit celou škodu (a vy jste auto nechali opravit řádně a účelně, např. v autorizovaném servisu), porušuje tím zákon a také nález Ústavního soudu.

2) Jelikož ,,amortizace´´ je už profláklá, pojišťovny zkoušejí ,,odpočet cenového rozpětí dílů´´ apod. To je to samé a opět to je věc, která nemá oporu v zákoně. De facto vám budou tvrdit, že díly z druhovýroby vám proplatí, ale originální ne. Což nesmí, jelikož díly z druhovýroby mají jiné(horší) parametry a nemohou tak nahradit původní originální díly.

3) Existuje mnoho firem, které nabídnou zastupování v právním sporu s pojišťovnou. Dodejte jim on-line podklady(faktura, velký TP apod.) a počkejte, až vám pošlou email, že vás budou zastupovat. Email pak přepošlete pojišťovně. Pokud i pak neuznají fakturu, nechte ,,vymahače´´, ať se starají za vás a pak už jen inkasujte. Na 99% se ale pojišťovna soudit nebude, protože nemůžou vyhrát a prohra by je stála hodně peněz, nehledě na negativní reklamu.

 

 

Pojišťovna uplatňuje amortizaci? Bijte je, šmejdy.

Napsat komentář